This is a free Purot.net wiki
  • View:

MaSo

Henkilöt

Erikoismies Leppävirralta kotoisin Harri Korte on tehnyt mittavan uran vakojaana ja sukelluskouluttajana, mutta joutunut liriin.

Tutkija Salla Määttä on hänen aviovaimo. Hänen tyttärensä katoaa, ja hän kokee myös toisen järkytyksen kun kohtaa aviomiehensä Harrin, jonka uskoi kuolleen jo monta vuotta sitten.

Sallan ja Harrin tytär, Taru.

Tietoa kirjailijasta

Ilkka Remes (oikealta nimeltään Petri Pykälä Luumäki) s. 13. joulukuuta 1962. Suomalainen kirjailija, joka tunnetaan jännitysromaaneistaan. Remes on suosituimpia suomalaisia kirjailijoita. Remeksen teosten myynti ylitti kesäkuun 2006 alussa miljoonan kappaleen rajan. Remestä on verrattu jännityskirjallisuuden kuuluisimpiin nimiin.Remes on sanonut käyttävänsä salanimeä, koska ei halua profiloitua vain jännityskirjailijaksi ja haluaa tulevaisuudessa kirjoittaa muutakin.

Remes myös kirjoitti ylioppilaaksi Taavetin lukiossa.Remes valmistui kauppatieteiden maisteriksi Turun kauppakorkeakoulusta. Hän on myös opiskellut viestintää Lontoossa. Hän on työskennellyt viestintäalalla Suomessa ja ulkomailla. Hänen perheeseensä kuuluu vaimo ja kaksi lasta. Hän asui Belgiassa, mutta nykyisestä asuinpaikasta ei ole varmaa tietoa.Hän aloitti uransa ja kansainvälisen tason trillerisarjansa romaanilla Pääkallokehrääjä vuonna 1997. Remeksen 6/12 on Suomen 2000-luvun myydyin kotimainen romaani ja Ikiyö toiseksi myydyin.

Johdanto

Valitsin kirjan Ylösnousemus, jonka on kirjoittanut Ilkka Remes.Kyseinen kirja kuulosti mielenkiintoiselta. Kansi oli jännittävä ja kirjailija on tehnyt monia muitakin kirjoja. Kirjalta odotan jännittäviä juonikäänteitä.

Discuss & brainstorm

Only members of this wiki are allowed to contribute to discussions. If you would like to participate in the discussion, send a membership request.